8. 7. 2002

3. Subregional VHF 2002 OM4K

Stres, nervozita a nedostatok času, to boli charakteristické znaky príprav na III. Subregionál 2002. Ale poďme pekne po poriadku. S Vilom OM4DX som sa stretol už začiatkom mája. Dohodli sme sa na postupe jednotlivých príprav a zložení celého tímu. Keď mi Vilo ukázal, že už celých šesť mesiacov sa pokúša vybaviť oficiálny prístup na kótu (chránená krajinná oblasť, prevoz techniky po hraničnom území a i.), trochu som sa ,,zasekol''. Vraj sme boli prví kto žiadá o takýto prístup, no pri známom jednaní naších úradov sa ani nečudujem. Prístup sa Vilovi nakoniec (tesne pred závodom) podarilo vybaviť, no prekvapení sme boli ešte dávno po závode, keď sme zistili, že nie je všetkému koniec. Našťastie to bolo už po závode ;-) Mojou úlohou bolo zistiť informácie o možnosti použitia značky klubovej stanice OM3RRF, z určitých dôvodov sme sa však rozhodli založiť novú klubovú stanicu (podrobnosti viď v rubrike "O Nás"). Ešte zostávalo registrovať kótu, len tak tak som to stihol. Po tejto stránke boli teda prípravy ukončené a mohli sme sa vrhnúť na techniku. Dva týždne pred závodom sa rozhodovalo čo budeme používať a ako to budeme používať. Rozdelili sme si úlohy a začali sme tvrdo pracovať. Najhoršie to bolo tesne pred závodom, to sme už boli všetci poriadne napätí či sa nám vôbec podarí splniť všetky plány. Našťastie sme všetko stihli tesne na chlp. V stredu sa chlapcom podarilo dokončiť stavbu stožiara s hydraulickým magírusom a upevniť ho na tatru. Bol to krásny pohľad :) Vo štvrtok ešte nejaké nákupy a je to. V Piatok ráno sme vyrazili. Po ceste na kótu sme museli zastaviť ešte u Vila OM4DX na chalupe, kde bola zložená väčšina techniky. Po naložení a tvrdom uvažovaní či sme niečo nezabudli následoval posledný pohľad na okolité kopce z údolia. Cesta na kótu bola jednoduchšia než sme čakali. Najviac strachu naháňal úsek medzi Portášom a Malým Javorníkom, pretože Vilo pri skúmaní tejto trasy niekoľko krát zapadol aj s uazom. Keďže sme počasie dokonale pripravili a nepršalo celý týždeň pred závodom, problém tvorilo len zopár bažín, ktoré však pre Mariana (šoféra tatry) nestáli ani za povšimnutie. Po príchode na kótu sme obhliadli okolitý terén, zvolili miesto pre anténu a vysielací vozík. Nastalo horlivé vykladanie všetkého možného (technika, jedlo a iné záľudnosti). Potom sa začal venovať každý svojej činnosti: Marián a Vlado stavali vysielacie stanovisko (vozík), Vilo OM4RF upevnil a oživil rotátor, Mišo OM4AA sa venoval stavbe antény, Vilo OM4DX sa venoval najmä kamere a vysielacej technike a nakoniec Ivan OM4IH bol šéfkuchárom, takže každého úloha bola jasná. Po dokončení prvotných príprav nás čakal stožiar. To nebolo až také ľahké pretože najskrôr sa musela 12 metrov dlhá tyč s anténou nastoknúť do magírusu. To si vyžadovalo dokonalú súhru tých, ktorí mali na starosti kotvy, aby vyrovnávali váhu takejto ťarchy. Niečo sa však stalo a stožiar sa privrátil na jednu stranu. Katastrofa sa už nedala odvrátiť. Anténa neutrpela žiadné smrteľné zraniena a tak po vyrovnaní prvkov bolo všetko v poriadku. Na druhý krát sa podarilo stožiar dať tam, kam patrí a magírus sa mohol začať napĺňať vzduchom. Po vytlačení už zostávali iba kotvy. Po upevnení poslednej sme si poriadne vydýchli. Anténa si pokojne ,,lebedila'' v 18 metrovej výške a my sme sa pustili do príprav vysielacieho stanoviska. Bola to však otázka niekoľkých minút. Na mne zostávalo ešte oživenie vysielacej techniky. Všetko sa darilo aj napriek tomu, že sme stihli pozabúdať niekoľko dôležitých vecí. Ale tak to už zvykne bývať na týchto akciach. Večer sme len čerpali nové sily na závod, aby sme na druhý deň boli svieži a zdraví ;) Na druhý deň doobeda sme vykonali len záverečné prípravy a závod sa mohol začať. Prvé hodiny závodu sa v denníku vyskytovali len stanice z okolitých štátov (OK, OM, HA, SP) a nemci začali prerážať až k večeru. To sme už boli naladení na CW. Únavný spánok spôsobil slabší rating, ale to je úplne normálna vec. Ráno to bolo omnoho lepšie, nemci sa začali objavovať častejšie a lepšie bol na tom aj južný smer. Slovinsko, Yuhoslávia, Bosna a Hercegovina, to boli štáty, ktoré sme predtým tak často nepočuli. Onedlho nás potešili taliani, nebolo ich veľa, ale aspoň nejakí ako žiadny ;) Čakali sme, či sa nenaskytne ešte nejaké prekvapenie, ale nič vzdialenejšie sme neulovili. Ku koncu závodu bola o niečo väčšia naháňačka, ale len na bližšie stanice. Po skončení závodu nás čakalo balenie a rozoberanie. Odchod z kóty bol aj napriek únave jednoduchší.

Report:

Callsign : OM4K
Contest : III. Subregional 2002
Date : 2002/07/06
QTH : Maly Javornik
WW Locator : JN99DH
Height : 1019 m
Band : 144 MHz
Category : MULTI
LOG : Atalanta Locator ver. 12.07

Operators : Willi OM4DX, Roman OM3THV, Willi OM4RF, Mike OM4AA, Tibor OM4WQ

# of QSO's : 280

Points : 58 019
ODX : IK5AMB/4 in JN54IE, 810 km

Num of DXCC: 11
DXCC :127xOK 63xOM 26xSP 17xDL 15xHG 10xS5
9x9A 5xI 5xOE 2xT9 1xYU

Num of WWL : 44
WWL : 41xJN89 36xJN99 29xJN88 27xJN98 16xJO90 15xJO80
15xJN79 14xJO60 12xJO70 8xJN86 6xKN08 6xJN69
5xJN75 4xJN97 3xKN09 3xJN87 3xJN76 3xJN68
2xJO81 2xJO72 2xJO61 2xJO50 2xJN95 2xJN94
2xJN78 2xJN54 1xKN19 1xKN07 1xKN06 1xKN05
1xJO71 1xJO62 1xJO52 1xJO31 1xJN85 1xJN77
1xJN66 1xJN65 1xJN62 1xJN58 1xJN55 1xJN48
1xJN47 1xJN39

TOP 10
--------------------------------
1. IK5AMB/4 JN54IE 810 km
2. I0WBX/6 JN62OW 809 km
3. IZ5DIJ/5 JN54JD 809 km
4. DL2DTJ JO31TO 796 km
5. DK0BN JN39VX 759 km
6. DL0BLG JN47ET 748 km
7. DL0DEL JO52CK 664 km
8. IK3GHR/3 JN55SP 650 km
9. DK0UH JN48TM 639 km
10. IV3HWT JN65JT 567 km
Fotogaléria:
http://picasaweb.google.com/mike.om4aa/3SubregionalVHF2002OM4K